زندگی نامه مدافع حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) شهید محسن حیدری

فرزند حسنعلی، متولد سال ۱۳۶۳ در محله هرستان خمینی شهر، تحصیلاتش در دوحوزه نظامی و دانشگاهی بود، به تازگی در دوره کارشناسی ارشد پذیرفته شده بود و قصد ادامه تحصیل داشت

شهید والامقام در سن یازده سالگی ازنعمت وجود پدر محروم شد، ازهمان سنین کودکی با ورود به پایگاه بسیج اباعبدا… الحسین(ع) هرستان، قدم به عرصه فعالیت های فرهنگی، قرآنی گذاشت.او مربی و حافظ و قاری قرآن بود، وتا بود یار مخلص، خوش خلق و مهربان دوستان و دغدغه مند انقلاب و بسیج بود.

سالهای گذشته مدتی بود هرسال خردادماه – درقالب دوِ امدادی – از اصفهان تامرقد امام خمینی(ره) را با پای پیاده سفر می کرد؛ ایام نوروزِچندسالِ گذشته را هم، خادم راهیان نور در مناطق عملیاتی جنوب بود.

او که حقیقتا یک مجاهد فرهنگی و اهل جهاد اکبر بود اینبار لباس رزم بر تن کرد و رفت مدافع حرم شد، جانباز شد، شهید شد، شاهد و زنده شد …

وقتی خبر شهادتش رسید باورش سخت بود.

دو روز بعد پیکرش روی دستان سیل جمعیت مردم مسیری طولانی را طی کرد و در گلزار شهدای زادگاهش آرام گرفت.

روحمان با یادش شاد!

هر جا که هستی و هر شهیدی که می بینی، نام ببر و به فرزندانت بگو که چهره او را بخاطر بسپارند تا عَلَمِ خمینی(ره) بر زمین نماند.


موضوعات مرتبط: ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 23 ارديبهشت 1394برچسب:, | | نویسنده : رضا معبودی |

شهید هادی باغبانی ، متولد ۱۳۶۲ روستای داربدین روشن بهنمیر و فرزند سوم خانواده دارای یک خواهر و برادر است. بعد از تولد هادی، پدرش که کارمند راه‌آهن بوده به بندر ترکمن منتقل می‌شود و هادی تا ۶ سالگی در بندر ترکمن بوده است. پس از شش سال، پدر هادی به‌دلیل شرایط کاری به فیروزکوه منتقل شده و هادی درسش را در فیروزکوه ادامه می‌دهد و پس از پایان دوره متوسطه، هادی در رشته حسابداری در دانشگاه فنی کرج پذیرفته می‌شود اما پس از مدتی تغییر رشته داده مدرک کارشناسی در رشته ارتباطات اجتماعی را از دانشگاه بوعلی تهران اخذ می‌کند.

زمانی که پدر هادی به درجه بازنشستگی نائل شد به‌اتفاق خانواده به بابلسر عزیمت می‌کند اما هادی برای کار و تحصیل در تهران ماند. شهید باغبانی، چهار سال قبل با دختری از خانواده متدین ازدواج می‌کند که حاصل این ازدواج دختر سه‌ساله به‌نام رضوانه است. زمانی که هادی برای تهیه فیلم مستند به سوریه رفته بود مادرش در تهران نزد عروس‌شان بود تا هادی از سفر برگردد.

شهید هادی باغبانی، مستندساز ایرانی که از ابتدای نبرد سوریه به‌همراه  مستندسازان ایرانی برای ثبت دقیق جنایات سلفی‌ها و تکفیری‌ها در این کشور حضور پیدا کرده بود، در آخرین جنایت گروه‌های تروریستی مخالفان حکومت بشار اسد به شهادت رسید. باغبانی، خبرنگار و مستندساز ایرانی در درگیری‌های مناطق حاشیه‌ای دمشق توسط تروریست‌های تکفیری جبهه النصره به شهادت رسید.


موضوعات مرتبط: ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 21 ارديبهشت 1394برچسب:, | | نویسنده : رضا معبودی |

زندگینامه شهید در ادامه مطلب


موضوعات مرتبط: ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 21 ارديبهشت 1394برچسب:, | | نویسنده : رضا معبودی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.